본문 바로가기

카테고리 없음

[2023-02-24] 영문 뉴스 자동 요약, 번역 by papago

728x90
반응형

(LEAD) S. Korea aims to double K-content exports to US$25 bln by 2027

 

(ATTN: UPDATES with quotes by Yoon, a budget plan in paras 7-9)By Shim Sun-ah SEOUL, Feb. 23 (Yonhap) -- The government said Thursday it will help double the country's exports of cultural content to US$25 billion by 2027 by expanding its overseas markets to the Middle East, North America and Europe. For the goal, the government will try to expand the industry's markets to the Middle East, Europe and North America, areas where Korean content is less popular than in Asia. To expand the markets, the government said it will try to increase chances to expose Korean cultural products in foreign countries such as by hosting a Korean content exposition in the United States and Britain this year.

 

(ATTN: 윤의 인용, 파라다이스 7-9의 예산 계획으로 업데이트) 심선아 서울의 2월 23일 (연합) -- 정부는 목요일 해외 시장을 중동, 북미, 유럽으로 확장함으로써 2027년까지 한국의 문화 콘텐츠 수출을 250억 달러로 두 배로 늘릴 수 있도록 도울 것이라고 말했다. 그 목표를 위해, 정부는 한국 콘텐츠가 아시아에서보다 덜 인기 있는 지역인 중동, 유럽 그리고 북미로 그 산업의 시장을 확장하려고 노력할 것이다. 시장을 확대하기 위해 정부는 올해 미국과 영국에서 한국 콘텐츠 박람회를 개최하는 등 외국에서 한국 문화 상품을 노출할 기회를 늘리겠다고 말했다. 

 

 

(LEAD) S. Korea aims to double K-content exports to US$25 bln by 2027

 

(ATTN: UPDATES with quotes by Yoon, a budget plan in paras 7-9)By Shim Sun-ah SEOUL, Feb. 23 (Yonhap) -- The government said Thursday it will help double the country's exports of cultural content to US$25 billion by 2027 by expanding its overseas markets to the Middle East, North America and Europe. For the goal, the government will try to expand the industry's markets to the Middle East, Europe and North America, areas where Korean content is less popular than in Asia. To expand the markets, the government said it will try to increase chances to expose Korean cultural products in foreign countries such as by hosting a Korean content exposition in the United States and Britain this year.

 

(ATTN: 윤의 인용, 파라다이스 7-9의 예산 계획으로 업데이트) 심선아 서울의 2월 23일 (연합) -- 정부는 목요일 해외 시장을 중동, 북미, 유럽으로 확장함으로써 2027년까지 한국의 문화 콘텐츠 수출을 250억 달러로 두 배로 늘릴 수 있도록 도울 것이라고 말했다. 그 목표를 위해, 정부는 한국 콘텐츠가 아시아에서보다 덜 인기 있는 지역인 중동, 유럽 그리고 북미로 그 산업의 시장을 확장하려고 노력할 것이다. 시장을 확대하기 위해 정부는 올해 미국과 영국에서 한국 콘텐츠 박람회를 개최하는 등 외국에서 한국 문화 상품을 노출할 기회를 늘리겠다고 말했다. 

 

 

(LEAD) SM Entertainment to grant Kakao exclusive rights to distribute albums, music: sources

 

They said the transfer of rights was included in a contract Kakao signed earlier this month to buy a 9.05 percent stake in SM through a rights offering and convertible shares and become a strategic partner of SM. SM has also reportedly agreed to cooperate to distribute tickets for domestic concerts and meet-and-greet events for fans of SM-managed artists through Kakao Entertainment. Hybe is now the largest shareholder of SM as it completed its acquisition of a 14.8 percent stake in the K-pop agency from its founder Lee Soo-man on Wednesday despite SM's criticism of the purchase as a hostile merger and acquisition to control the firm.

 

이들은 카카오가 이달 초 체결한 SM 지분 9.05%를 권리 공모와 전환 주식으로 사들여 SM의 전략적 파트너가 되는 계약에 권리 이전이 포함됐다고 밝혔고, SM도 국내 콘서트 티켓 배포와 SM 매니지먼트 팬들의 만남 행사 등을 위해 협력하기로 한 것으로 알려졌다아티스트들은 카카오 엔터테인먼트를 통해. 하이베는 SM의 적대적 인수합병(M&A)이라는 비판에도 불구하고 수요일 설립자 이수만으로부터 K팝 기획사의 지분 14.8%를 인수하면서 현재 SM의 최대주주가 되었다. 

 

 

반응형