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[2023-02-16] 영문 뉴스 자동 요약, 번역 by papago

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(LEAD) 2023 National Brand Up Exhibition opens featuring ancient 'hallyu' stars

 

(ATTN: UPDATES with 2 new photos) SEOUL, Feb. 16 (Yonhap) -- An exhibition highlighting a number of ancient "hallyu" (Korean wave) stars not well known to the world in Korean history kicked off at a museum in Seoul on Thursday. The 2023 National Brand Up Exhibition, co-organized by the nongovernmental organization Voluntary Agency Network of Korea (VANK) and Yonhap News Agency, South Korea's key newswire, opened at an underground path leading from Ichon Station to the National Museum of Korea in central Seoul for a six-day run to reflect on the historical background of hallyu, or the global popularity of Korean pop culture. This photo provided by the Voluntary Agency Network of Korea shows key contents of the 2023 National Brand Up Exhibition, which opened in Seoul on Feb. 16, 2023.

 

(ATTN: 새로운 사진 2장으로 업데이트) 서울, 2월 16일 (연합) -- 한국 역사에 잘 알려지지 않은 고대 한류 스타들을 조명하는 전시회가 목요일 서울의 한 박물관에서 시작되었다. 한국의 핵심 뉴스 통신사인 민간단체인 한국의 자발적 기관 네트워크(VANK)와 연합뉴스가 공동으로 기획한 2023년 전국 브랜드업 전시회가 서울 중구 이촌역에서 국립중앙박물관으로 이어지는 지하도로에서 6일간의 일정으로 개막해 h의 역사적 배경을 되새겼다한국 대중문화의 세계적인 인기인 alyu. 한국자원봉사진흥원 네트워크가 제공한 이 사진은 2023년 2월 16일 서울에서 개막한 '2023 전국브랜드업전'의 주요 내용을 보여준다. 

 

 

(LEAD) 2023 National Brand Up Exhibition opens featuring ancient 'hallyu' stars

 

(ATTN: UPDATES with 2 new photos) SEOUL, Feb. 16 (Yonhap) -- An exhibition highlighting a number of ancient "hallyu" (Korean wave) stars not well known to the world in Korean history kicked off at a museum in Seoul on Thursday. The 2023 National Brand Up Exhibition, co-organized by the nongovernmental organization Voluntary Agency Network of Korea (VANK) and Yonhap News Agency, South Korea's key newswire, opened at an underground path leading from Ichon Station to the National Museum of Korea in central Seoul for a six-day run to reflect on the historical background of hallyu, or the global popularity of Korean pop culture. This photo provided by the Voluntary Agency Network of Korea shows key contents of the 2023 National Brand Up Exhibition, which opened in Seoul on Feb. 16, 2023.

 

(ATTN: 새로운 사진 2장으로 업데이트) 서울, 2월 16일 (연합) -- 한국 역사에 잘 알려지지 않은 고대 한류 스타들을 조명하는 전시회가 목요일 서울의 한 박물관에서 시작되었다. 한국의 핵심 뉴스 통신사인 민간단체인 한국의 자발적 기관 네트워크(VANK)와 연합뉴스가 공동으로 기획한 2023년 전국 브랜드업 전시회가 서울 중구 이촌역에서 국립중앙박물관으로 이어지는 지하도로에서 6일간의 일정으로 개막해 h의 역사적 배경을 되새겼다한국 대중문화의 세계적인 인기인 alyu. 한국자원봉사진흥원 네트워크가 제공한 이 사진은 2023년 2월 16일 서울에서 개막한 '2023 전국브랜드업전'의 주요 내용을 보여준다. 

 

 

(2nd LD) SM's co-CEO raises suspicion over founder's offshore tax evasion

 

(ATTN: UPDATES with reaction by SM founder in paras 7-9; ADDS photo) SEOUL, Feb. 16 (Yonhap) -- SM Entertainment's management on Thursday raised a suspicion that the company's founder and former chief producer, Lee Soo-man, might have evaded taxes through his overseas private company as the management dispute between the two sides deepened. Hybe, which has announced a plan to acquire a 14.8 percent stake in SM from founder Lee to become its largest shareholder, earlier said it has not been informed about Lee's ownership of CT Planning Limited or the company's business contract with SM. He has not held any official position at SM for more than a decade but has reportedly exerted a significant influence in managing and training the company's K-pop artists through his private music production company, Like Planning.

 

(ATTN: SM 창업자의 파라다이스 7-9에서의 반응으로 업데이트; 사진 추가) 서울, 2월 16일 (연합) -- SM 엔터테인먼트의 경영진은 목요일 양측의 경영권 분쟁이 깊어지자 창업자이자 전 수석 프로듀서인 이수만이 해외 사기업을 통해 탈세를 한 것이 아니냐는 의혹을 제기했다. 창업주 이 회장으로부터 SM 지분 14.8%를 인수해 최대주주가 되겠다는 계획을 밝힌 하이베는 앞서 이 회장의 CT기획유한공사 소유권이나 SM과의 사업계약에 대해 통보받지 못했다고 밝힌 바 있다. 그는 10년 넘게 SM에서 공식 직책을 맡지 않았지만, 자신의 개인 음악 제작사인 라이크 플래닝을 통해 SM의 K팝 아티스트들을 관리하고 훈련시키는 데 상당한 영향력을 행사한 것으로 알려졌다. 

 

 

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