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[2023-02-15] 영문 뉴스 자동 요약, 번역 by papago

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STAYC hopes to be 'byword of comfort and hope'

 

"If we took on a sentimental and mature image with the previous title, 'We Need Love,' we're back with a positive and optimistic vibe this time," member Isa said during a media showcase for the new album at a music hall in eastern Seoul. The six-piece group debuted in November 2020 under High Up Entertainment, a minor K-pop agency, with the song "So Bad" from its first single album "Star to a Young Culture." I also hope we can be the byword of comfort and hope."

 

멤버 이사는 이날 서울 동부의 한 뮤직홀에서 열린 새 앨범 미디어 쇼케이스에서 "'우리는 사랑이 필요해'라는 이전 타이틀로 감성적이고 성숙한 이미지를 맡았다면, 이번에는 긍정적이고 낙관적인 분위기로 돌아왔다"고 말했다. 6인조 그룹인 이 그룹은 2020년 11월에 마이너 K-pop 기획사인 하이 업 엔터테인먼트에서 첫 번째 싱글 앨범 "Star to a Young Culture"의 "So Bad"로 데뷔했다 저 또한 우리가 위로와 희망의 대명사가 될 수 있기를 바랍니다." 

 

 

(News Focus) Webtoons embrace original soundtracks to appeal to wider audience

 

The trend has changed as webtoon providers are actively collaborating with the music industry to produce original soundtracks (OST) for popular series to capitalize on the rising popularity of Korean content in the global market. The logo of the Korean streaming platform Tving's webtoon OST-themed music show, tentatively titled "Webtoon Singer" (PHOTO NOT FOR SALE) (Yonhap) Kim said OSTs have limitations in building a solid fan base as they are mostly targeted at young readers in their 20s and 30s but focused on their synergy potential when webtoon intellectual properties are used in multiple formats, such as movies, dramas and animations.

 

웹툰 제공업체들이 가요계와 적극 협력해 글로벌 시장에서 한국 콘텐츠의 인기 상승을 활용하기 위해 인기 시리즈 OST(Original Sound Track) 제작에 나서면서 흐름이 달라졌다. 한국 스트리밍 플랫폼 티빙의 웹툰 OST 테마 음악쇼 로고인 '웹툰 가수'(PHOTO NOT FOR SALE)(연합) 김씨는 OST가 주로 20~30대 젊은 독자를 대상으로 하지만 웹툰 지적재산권이 있을 때 시너지 잠재력에 초점을 맞춰 탄탄한 팬층을 구축하는 데는 한계가 있다고 밝혔다 는 영화, 드라마, 애니메이션과 같은 다양한 형식으로 사용된다. 

 

 

NCT Dream to continue world tour in Europe, U.S. this year

 

SEOUL, Feb. 15 (Yonhap) -- Leading K-pop boy group NCT Dream will take its ongoing world tour to the United States and Europe this year, the band's agency said Wednesday. After the European and U.S. legs, the group will return to Asia to continue the tour in Manila, Singapore, Macao and Kuala Lumpur. The team, which consists of Mark, Renjun, Jeno, Haechan, Jaemin, Chenle and Jisung, debuted in 2016 as the third subunit of K-pop supergroup NCT with its song "Chewing Gum" and has released hit songs, such as "Glitch Mode," "Beatbox," "Hot Source," "Hello Future" and "We Go Up."

 

서울, 2월 15일 (연합) -- 선두적인 K-pop 보이 그룹 NCT Dream이 올해 미국과 유럽에서 진행 중인 월드 투어를 할 것이라고 그 밴드의 소속사가 수요일에 말했다. 유럽과 미국의 공연이 끝난 후, 이 그룹은 마닐라, 싱가포르, 마카오, 쿠알라룸푸르에서 투어를 계속하기 위해 아시아로 돌아갈 것이다. 마크, 런쥔, 제노, 해찬, 재민, 천러, 지성으로 구성된 이 팀은 2016년 '츄잉껌'이라는 곡으로 K팝 슈퍼그룹 NCT의 세 번째 서브유닛으로 데뷔해 '글리치모드', '비트박스', '핫소스', '헬로퓨처', '위 고업' 등의 히트곡을 발표했다 

 

 

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