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[2023-02-13] 영문 뉴스 자동 요약, 번역 by papago

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(News Focus) Why did BTS decide to fulfill military service?

 

He made a similar response when asked by a U.S. broadcaster about a year earlier, saying he and his bandmates are ready to run and do their best when are called by the state. Ranging from Jin, born in 1992, to the youngest member Jungkook, born in 1997, the members of BTS have age gaps of up to five years, so the members can go to the military at all different times and take a while for all members to finish the service. The group announced in a YouTube video in June that they will focus on their solo careers rather than formal group activities.

 

그는 약 1년 전 한 미국 방송사의 질문에 자신과 그의 밴드 동료들은 주 정부의 부름을 받을 때 뛸 준비가 되어 있고 최선을 다할 준비가 되어 있다고 말하면서 비슷한 반응을 보였다. 1992년생 진부터 1997년생 막내 정국까지 방탄소년단 멤버들은 최대 5년의 나이차가 나기 때문에 멤버들이 서로 다른 시간에 군대에 갈 수 있고 모든 멤버들이 복무를 마치기까지 시간이 좀 걸린다. 이 그룹은 6월에 유튜브 영상을 통해 공식적인 그룹 활동보다는 솔로 활동에 집중할 것이라고 발표했다. 

 

 

(News Focus) Disney+ makes big bet on K-content for growth in OTT market

 

"We want to serve our viewers in every market with globally branded content like Disney, Marvel, Star Wars and Pixar, as well as locally produced stories that resonate with them, while also taking the best of those stories global," Kang said during the event held at Marina Bay Sands on Wednesday. This composite image provided by Disney+ shows new Korean original drama series (clockwise from top L), "Connect," "Big Bet," "Call It Love" and "The Worst of Evil." The release of a flurry of new original series was also seen as Disney+'s efforts to increase Korean subscribers in the face of tough competition with Netflix and three other homegrown OTT platforms -- Tving, Wavve and Coupang Play.

 

"우리는 디즈니, 마블, 스타워즈, 픽사와 같은 세계적인 브랜드의 콘텐츠와 그것들에 반향을 일으키는 국내 제작된 이야기들로 모든 시장의 시청자들에게 서비스를 제공하는 동시에 그 이야기들을 세계적으로 최대한 활용하고 싶습니다,"라고 강씨는 수요일 마리나 베이 샌즈에서 열린 행사에서 말했다. 디즈니+가 제공하는 이 합성 이미지는 새로운 한국 오리지널 드라마 시리즈(상단 L부터 시계 방향), '커넥트', '빅베트', '콜 잇 러브', '최악의 악' 등을 보여준다 넷플릭스를 비롯해 티빙, 웨이브, 쿠팡플레이 등 국내 OTT 플랫폼 3곳과의 치열한 경쟁에 맞서 디즈니+가 한국 가입자를 늘리기 위한 노력으로 풀이되기도 했다. 

 

 

'Physical: 100' most popular TV show on Netflix this week

 

SEOUL, Feb. 9 (Yonhap) -- Netflix survival show "Physical: 100" has topped a global popularity chart for TV shows available on the streaming giant, just 15 days after its release, becoming the most successful Korean TV variety show to date. First released on Jan. 24, "Physical: 100" ranked No. 1 on streaming analytics website FlixPatrol's global chart for top TV shows on Netflix on Wednesday (U.S. time).

 

서울, 2월 9일 (연합) -- 넷플릭스 서바이벌 프로그램 "Physical: 100"이 출시된 지 불과 보름 만에 거대 스트리밍 업체에서 볼 수 있는 TV 프로그램의 전세계 인기 차트에서 1위를 차지하며, 현재까지 가장 성공적인 한국 TV 버라이어티 프로그램이 되었다. 지난 1월 24일 첫 공개된 'Physical: 100'은 수요일(미국 시간) 넷플릭스의 최고 TV 쇼 스트리밍 분석 사이트 플릭스패트롤의 글로벌 차트에서 1위를 차지했다. 

 

 

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