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[2023-02-12] 영문 뉴스 자동 요약, 번역 by papago

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Geometric artist Hong Seung-hye expands boundaries of her digital art

 

By Kim Eun-jung SEOUL, Feb. 9 (Yonhap) -- Contemporary artist Hong Seung-hye is known for geometric works based on the form of computer pixels, but she has long dreamed of breaking from the rectangular grid and expanding the boundary of her art world. Hong, who studied fine arts at Seoul National University, said she reflected on her past works to breathe new life into geometric abstraction in various forms. Thinking of herself as imperfect, Hong has no fear of learning new things and is comfortable showing what she called "the result of trials and errors" with the new tool.

 

김은정 서울, 2월 9일 (연합) -- 현대미술가 홍승혜는 컴퓨터 픽셀의 형태를 기반으로 한 기하학적 작품으로 알려져 있지만, 그녀는 직사각형 그리드에서 벗어나 자신의 예술 세계의 경계를 넓히는 것을 오랫동안 꿈꿔왔다. 서울대학교에서 미술을 공부한 홍씨는 다양한 형태의 기하학적 추상화에 새로운 생명을 불어넣기 위해 자신의 과거 작품들을 반성했다고 말했다. 자신을 불완전하다고 생각하는 홍씨는 새로운 것을 배우는 것에 대한 두려움이 없고 새로운 도구로 소위 "시행착오의 결과"를 보여주는 것에 편안하다. 

 

 

(News Focus) Korean romance films set in '90s evoke nostalgia with retro vibe

 

It was something new for Generation Z, who grew up with cell phones in hand and are familiar with social media platforms and new technological trends. Yeo Jin-gu, who played a college student living in 1999 in "Ditto," said he was surprised to know time settings of his movie and "20th Century Girl" starring Kim are the same. "Stories of the '70s and '80s were popular in previous years, but the retro obsession fast forwarded to the '90s," Bang said during a media interview.

 

휴대폰을 손에 쥐고 자랐고 소셜 미디어 플랫폼과 신기술 트렌드에 익숙한 Z세대에게는 새로운 것이었다. 1999년 '디토'에서 대학생 역을 맡은 여진구는 자신이 출연한 영화와 김 감독이 출연한 '20세기 소녀'의 시간 설정이 같다는 사실을 알고 놀랐다고 했다. "70년대와 80년대의 이야기들은 이전에 인기가 있었지만, 복고에 대한 집착은 90년대로 빠르게 나아갔습니다,"라고 방씨는 언론 인터뷰에서 말했다. 

 

 

(News Focus) Webtoons embrace original soundtracks to appeal to wider audience

 

The trend has changed as webtoon providers are actively collaborating with the music industry to produce original soundtracks (OST) for popular series to capitalize on the rising popularity of Korean content in the global market. The logo of the Korean streaming platform Tving's webtoon OST-themed music show, tentatively titled "Webtoon Singer" (PHOTO NOT FOR SALE) (Yonhap) Kim said OSTs have limitations in building a solid fan base as they are mostly targeted at young readers in their 20s and 30s but focused on their synergy potential when webtoon intellectual properties are used in multiple formats, such as movies, dramas and animations.

 

웹툰 제공업체들이 가요계와 적극 협력해 글로벌 시장에서 한국 콘텐츠의 인기 상승을 활용하기 위해 인기 시리즈 OST(Original Sound Track) 제작에 나서면서 흐름이 달라졌다. 한국 스트리밍 플랫폼 티빙의 웹툰 OST 테마 음악쇼 로고인 '웹툰 가수'(PHOTO NOT FOR SALE)(연합) 김씨는 OST가 주로 20~30대 젊은 독자를 대상으로 하지만 웹툰 지적재산권이 있을 때 시너지 잠재력에 초점을 맞춰 탄탄한 팬층을 구축하는 데는 한계가 있다고 밝혔다 는 영화, 드라마, 애니메이션과 같은 다양한 형식으로 사용된다. 

 

 

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