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[2023-02-12] 영문 뉴스 자동 요약, 번역 by papago

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(News Focus) Disney+ makes big bet on K-content for growth in OTT market

 

"We want to serve our viewers in every market with globally branded content like Disney, Marvel, Star Wars and Pixar, as well as locally produced stories that resonate with them, while also taking the best of those stories global," Kang said during the event held at Marina Bay Sands on Wednesday. This composite image provided by Disney+ shows new Korean original drama series (clockwise from top L), "Connect," "Big Bet," "Call It Love" and "The Worst of Evil." The release of a flurry of new original series was also seen as Disney+'s efforts to increase Korean subscribers in the face of tough competition with Netflix and three other homegrown OTT platforms -- Tving, Wavve and Coupang Play.

 

"우리는 디즈니, 마블, 스타워즈, 픽사와 같은 세계적인 브랜드의 콘텐츠와 그것들에 반향을 일으키는 국내 제작된 이야기들로 모든 시장의 시청자들에게 서비스를 제공하는 동시에 그 이야기들을 세계적으로 최대한 활용하고 싶습니다,"라고 강씨는 수요일 마리나 베이 샌즈에서 열린 행사에서 말했다. 디즈니+가 제공하는 이 합성 이미지는 새로운 한국 오리지널 드라마 시리즈(상단 L부터 시계 방향), '커넥트', '빅베트', '콜 잇 러브', '최악의 악' 등을 보여준다 넷플릭스를 비롯해 티빙, 웨이브, 쿠팡플레이 등 국내 OTT 플랫폼 3곳과의 치열한 경쟁에 맞서 디즈니+가 한국 가입자를 늘리기 위한 노력으로 풀이되기도 했다. 

 

 

'Physical: 100' most popular TV show on Netflix this week

 

SEOUL, Feb. 9 (Yonhap) -- Netflix survival show "Physical: 100" has topped a global popularity chart for TV shows available on the streaming giant, just 15 days after its release, becoming the most successful Korean TV variety show to date. First released on Jan. 24, "Physical: 100" ranked No. 1 on streaming analytics website FlixPatrol's global chart for top TV shows on Netflix on Wednesday (U.S. time).

 

서울, 2월 9일 (연합) -- 넷플릭스 서바이벌 프로그램 "Physical: 100"이 출시된 지 불과 보름 만에 거대 스트리밍 업체에서 볼 수 있는 TV 프로그램의 전세계 인기 차트에서 1위를 차지하며, 현재까지 가장 성공적인 한국 TV 버라이어티 프로그램이 되었다. 지난 1월 24일 첫 공개된 'Physical: 100'은 수요일(미국 시간) 넷플릭스의 최고 TV 쇼 스트리밍 분석 사이트 플릭스패트롤의 글로벌 차트에서 1위를 차지했다. 

 

 

(3rd LD) Hybe to become largest shareholder in SM Entertainment

 

(ATTN: UPDATES with more details in paras 4, 15-16)By Kim Eun-jung SEOUL, Feb. 10 (Yonhap) -- Hybe, the Korean entertainment agency behind supergroup BTS, said Friday it will acquire a 14.8 percent stake in its rival K-pop agency SM Entertainment to become its largest shareholder, a deal expected to have deep repercussions on the K-pop industry. Hybe said in a regulatory filing that it has agreed to buy the shares from SM Entertainment founder Lee Soo-man for 422.8 billion won (US$335.8 million) and the deal will be sealed on March 6. On Tuesday, Kakao Corp., operator of mobile messenger KakaoTalk, announced it has signed a deal to buy a 9.05 percent stake in SM Entertainment for 217.2 billion won to become the second-largest shareholder.

 

(ATTN: 파라다이스 4, 15-16) 김은정 서울에 의한 2월 10일 (연합) -- 슈퍼 그룹 방탄소년단의 배후에 있는 한국 연예 기획사인 하이베가 경쟁 K-pop 기획사인 SM 엔터테인먼트의 지분 14.8%를 인수하여 최대 주주가 될 것이라고 금요일에 발표했는데, 이 거래는 K-pop 산업에 깊은 영향을 미칠 것으로 예상된다. 하이베는 SM엔터테인먼트 이수만 창업주로부터 주식 4228억원(3억3580만달러)에 인수하기로 합의했으며 오는 3월 6일 계약이 확정될 예정이라고 공시했다. 화요일 모바일 메신저 카카오톡 운영사인 카카오는 SM엔터테인먼트 지분 9.05%를 2172억원에 인수하는 계약을 체결했다고 발표했다백만 원을 들여 2대 주주가 되다. 

 

 

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