본문 바로가기

카테고리 없음

[2023-02-07] 영문 뉴스 자동 요약, 번역 by papago

728x90
반응형

(News Focus) Why did BTS decide to fulfill military service?

 

He made a similar response when asked by a U.S. broadcaster about a year earlier, saying he and his bandmates are ready to run and do their best when are called by the state. Ranging from Jin, born in 1992, to the youngest member Jungkook, born in 1997, the members of BTS have age gaps of up to five years, so the members can go to the military at all different times and take a while for all members to finish the service. The group announced in a YouTube video in June that they will focus on their solo careers rather than formal group activities.

 

그는 약 1년 전 한 미국 방송사의 질문에 자신과 그의 밴드 동료들은 주 정부의 부름을 받을 때 뛸 준비가 되어 있고 최선을 다할 준비가 되어 있다고 말하면서 비슷한 반응을 보였다. 1992년생 진부터 1997년생 막내 정국까지 방탄소년단 멤버들은 최대 5년의 나이차가 나기 때문에 멤버들이 서로 다른 시간에 군대에 갈 수 있고 모든 멤버들이 복무를 마치기까지 시간이 좀 걸린다. 이 그룹은 6월에 유튜브 영상을 통해 공식적인 그룹 활동보다는 솔로 활동에 집중할 것이라고 발표했다. 

 

 

 

(News Focus) Disney+ makes big bet on K-content for growth in OTT market

 

"We want to serve our viewers in every market with globally branded content like Disney, Marvel, Star Wars and Pixar, as well as locally produced stories that resonate with them, while also taking the best of those stories global," Kang said during the event held at Marina Bay Sands on Wednesday. This composite image provided by Disney+ shows new Korean original drama series (clockwise from top L), "Connect," "Big Bet," "Call It Love" and "The Worst of Evil." The release of a flurry of new original series was also seen as Disney+'s efforts to increase Korean subscribers in the face of tough competition with Netflix and three other homegrown OTT platforms -- Tving, Wavve and Coupang Play.

 

"우리는 디즈니, 마블, 스타워즈, 픽사와 같은 세계적인 브랜드의 콘텐츠와 그것들에 반향을 일으키는 국내 제작된 이야기들로 모든 시장의 시청자들에게 서비스를 제공하는 동시에 그 이야기들을 세계적으로 최대한 활용하고 싶습니다,"라고 강씨는 수요일 마리나 베이 샌즈에서 열린 행사에서 말했다. 디즈니+가 제공하는 이 합성 이미지는 새로운 한국 오리지널 드라마 시리즈(상단 L부터 시계 방향), '커넥트', '빅베트', '콜 잇 러브', '최악의 악' 등을 보여준다 넷플릭스를 비롯해 티빙, 웨이브, 쿠팡플레이 등 국내 OTT 플랫폼 3곳과의 치열한 경쟁에 맞서 디즈니+가 한국 가입자를 늘리기 위한 노력으로 풀이되기도 했다. 

 

 

 

(News Focus) Webtoons drive success of Korean dramas in era of streaming

 

By Kim Eun-jung SEOUL, Dec. 7 (Yonhap) -- For creators of television dramas who are in an uphill battle to catch the attention of viewers in the era of streaming services, popular webtoons have emerged as a proven recipe for success. Inspired by a wide fan base and creative subjects, a number of webtoons have been adapted into Korean drama series on streaming platforms and local TV channels with success in recent years, including Netflix original series "Hell Bound" "D.P." The poster of "Yumi's Cells 2" is seen in this photo provided by Korean streaming platform Tving.

 

김은정 서울, 12월 7일 (연합) -- 스트리밍 서비스 시대에 시청자들의 관심을 끌기 위해 힘든 싸움을 하고 있는 텔레비전 드라마 제작자들에게 인기 웹툰은 성공을 위한 입증된 레시피로 등장했다. 폭넓은 팬층과 창의적인 주제에 영감을 받아 최근 몇 년간 넷플릭스 오리지널 시리즈 '헬 바운드' '디피' 등 국내 TV 채널과 스트리밍 플랫폼에서 한국 드라마 시리즈로 각색된 웹툰이 다수 있으며, 한국 스트리밍 플랫폼 티빙이 제공하는 이 사진에는 '유미의 셀2' 포스터가 보인다. 

 

 

 

반응형