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[2023-02-06] 영문 뉴스 자동 요약, 번역 by papago

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(News Focus) Disney+ makes big bet on K-content for growth in OTT market

 

"We want to serve our viewers in every market with globally branded content like Disney, Marvel, Star Wars and Pixar, as well as locally produced stories that resonate with them, while also taking the best of those stories global," Kang said during the event held at Marina Bay Sands on Wednesday. This composite image provided by Disney+ shows new Korean original drama series (clockwise from top L), "Connect," "Big Bet," "Call It Love" and "The Worst of Evil." The release of a flurry of new original series was also seen as Disney+'s efforts to increase Korean subscribers in the face of tough competition with Netflix and three other homegrown OTT platforms -- Tving, Wavve and Coupang Play.

 

"우리는 디즈니, 마블, 스타워즈, 픽사와 같은 세계적인 브랜드의 콘텐츠와 그것들에 반향을 일으키는 국내 제작된 이야기들로 모든 시장의 시청자들에게 서비스를 제공하는 동시에 그 이야기들을 세계적으로 최대한 활용하고 싶습니다,"라고 강씨는 수요일 마리나 베이 샌즈에서 열린 행사에서 말했다. 디즈니+가 제공하는 이 합성 이미지는 새로운 한국 오리지널 드라마 시리즈(상단 L부터 시계 방향), '커넥트', '빅베트', '콜 잇 러브', '최악의 악' 등을 보여준다 넷플릭스를 비롯해 티빙, 웨이브, 쿠팡플레이 등 국내 OTT 플랫폼 3곳과의 치열한 경쟁에 맞서 디즈니+가 한국 가입자를 늘리기 위한 노력으로 풀이되기도 했다. 

'Hype Boy' by NewJeans reaches 200 mln Spotify streams

 

SEOUL, Feb. 5 (Yonhap) -- "Hype Boy," one of the debut singles by newbie girl group NewJeans, has garnered 200 million streams on Spotify, the group's agency said Sunday. The song had hit 210,116,556 streams on the world's largest music streaming platform as of Friday, 186 days after its release in August, ADOR said. It added that two other NewJeans debut singles, "Attention" and "Ditto," have also garnered 100 million streams each on Spotify.

 

서울, 2월 5일 (연합) -- 신인 걸그룹 뉴진스의 데뷔 싱글 중 하나인 "하이프 보이"가 스포티파이에서 2억 개의 스트리밍을 얻었다고 일요일에 그 그룹의 소속사가 말했다. ADOR는 이 곡이 지난 8월 발매된 지 186일 만인 금요일 현재 세계 최대 음악 스트리밍 플랫폼에서 210,116,556개의 스트리밍을 기록했다고 밝혔다. 또한 두 개의 다른 뉴질랜드 데뷔 싱글인 "Attention"과 "Ditto"도 스포티파이에서 각각 1억 개의 스트리밍을 기록했다고 덧붙였다. 

 

 

TWICE to drop new EP next month

 

SEOUL, Feb. 3 (Yonhap) -- K-pop girl group TWICE will roll out its 12th EP, "Ready to Be," next month, the group's agency said Friday. The upcoming album will drop on March 10 to become the first EP from the nine-piece group since "Between 1&2" in August, JYP Entertainment said. The 11th EP reached No.

 

서울, 2월 3일 (연합) -- K-팝 걸그룹 트와이스가 다음 달 12번째 EP "Ready to Be"를 발매할 것이라고 그룹의 소속사가 금요일에 말했다. 다가오는 앨범은 3월 10일에 발매되어 8월의 "Between 1&2" 이후 이 9인조 그룹의 첫 번째 EP가 될 것이라고 JYP 엔터테인먼트는 말했다. 11번째 EP는 1위에 올랐다. 

 

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